CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

About Me


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones

Tuesday, August 4, 2009

LOLLIPOP PUNYA PASAL

Berjumpa lagi di bulan Ogos ni. My first blog update of the month. Nak tau apa yang terjadi semalam, my little boy tertelan lollipop. Dah dekat lunch time, my mum phone katanya Irfan tertelan lollipop. Alkisahnya, si kecik tu tertelan lollipop yang sebiji bulat tu & tersekat kat tekak dia. My mum tried her very best to keluar kan gula lollipop tu dari mulut dia but failed, so I suruh my mum to take him to the nearest clinic. At the same time, mama dia ni pun terpaksa rushing balik.

Sampai je klinik, I tanya my mum si kecik tertelan batang lollipop sekali ke. My mum tak sure. Dah la pulak batang lollipop pun tak jumpa. Macam mana la agaknya kalau batang tu ditelan sekali, tak mungkin rasanya. Bila jumpa doktor, katanya pernafasan Irfan ok. Most probably kalau dia tertelan kayu lollipop tu, mungkin dah masuk ke perut. Kalau stuck dekat paru-paru, mesti susah nak bernafas. But the doctor's advise was to take him for x-ray at the hospital.

After the clinic, went home first. Nasib baik terjumpa batang lollipop tu. Finally, decided not to take him for the x-ray. Just took him to our panel clinic for further checkup. Nak check tekak dia sebab masa tertelan lollipop tu, dia muntah & keluar darah. Alhamdullilah, doktor said he is fine.

Fuuh, satu pengalaman yang buat orang panik jugak. Oh ye, lollipop tu bukan I beli untuk dia, he got it masa pergi my relative's wedding a day before. Biasa la, budak2 akan dapat segala macam sweets, jelly, lollipop la. Moral of the story, no more lollipop for you Irfan....huhu

4 comments:

Unknown said...

irfan ensem boy ! dah besar nanti baru boleh makan lollipop balik ek

NISREEFA said...

ala.. ciannyer.. sib baik tak ada ape2x kak...anak ima tertelan gula2x ari tue.. lepas tue no more sweets for her...

Sue Vogue said...

linda, nnti dh besar x ensem la plak mkn lollipop...hihi

Sue Vogue said...

ima, betul tu, k.sue pun x galakkan anak mkn sweets, lg satu its not gud for their teeth kan...